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| I N C E P T I O N de Christopher Nolan | |
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Auteur | Message |
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Rollin Utilisateur
Messages : 13 Date d'inscription : 22/05/2010
| Sujet: Re: I N C E P T I O N de Christopher Nolan Jeu 15 Juil - 17:03 | |
| Bah allons-y, qu'est ce qui dans le cinéma de Nolan le rapprocherait d'un Kubrick, j'aimerais bien savoir. Bon non, le mieux ce sera d'en discuter après avoir vu Inception, mais bon je vois pas trop. | |
| | | Magic Utilisateur
Messages : 3700 Date d'inscription : 05/01/2010 Localisation : Arkham
| Sujet: Re: I N C E P T I O N de Christopher Nolan Jeu 15 Juil - 19:11 | |
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| | | vasteelsfr5 Utilisateur
Messages : 295 Date d'inscription : 02/07/2010 Localisation : Bruxelles
| Sujet: Re: I N C E P T I O N de Christopher Nolan Jeu 15 Juil - 19:40 | |
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| | | Tommy Utilisateur
Messages : 10637 Date d'inscription : 28/01/2010 Localisation : paris
| Sujet: Re: I N C E P T I O N de Christopher Nolan Jeu 15 Juil - 22:58 | |
| Sinon ca a l'air sympa ce prequel en comics sur Inception!
J ai vu ca sur allo... | |
| | | lepinpin Modérateur
Messages : 1557 Date d'inscription : 07/12/2009 Localisation : Spartaaaa!!!!
| Sujet: Re: I N C E P T I O N de Christopher Nolan Ven 16 Juil - 0:22 | |
| H-20!!!!!!!!! Donc ma critique dans H-23!!! | |
| | | Rollin Utilisateur
Messages : 13 Date d'inscription : 22/05/2010
| Sujet: Re: I N C E P T I O N de Christopher Nolan Ven 16 Juil - 1:33 | |
| Bon moi aussi je fais du recensement de critiques Je les ai choisi parce qu'elles sont proches de ce que je pense du cinéma de Nolan et de ce qui a plombé The Dark Knight pour moi, et c'est des critiques mitigées intéressantes et pas gratuites : http://movies.nytimes.com/2010/07/16/movies/16inception.html?ref=movies&pagewanted=all ( attention peut-être des spoilers ) http://www.philly.com/inquirer/columnists/steven_rea/20100714_Inceptionfollows_dream_thief_DiCaprio_on_devious_missions_.html Et un bout d'une critique que j'ai trouvé particulièrement édifiant dans une critique, sinon feignante pour le reste : - Citation :
- It's a cool-looking action movie, carefully constructed and edited, that
uses all kinds of nifty locations and a lot of portentous-sounding expositional yammering. It inhabits a Philip K. Dick-style universe of psychological warfare that suggests "The Matrix," "Total Recall" and "Minority Report" -- all of them, by the way, better movies -- but it's fairer to call "Inception" a maze movie or a labyrinth movie than a puzzle movie. Because, as the wisecracking fellow critic sitting next to me observed, every time the story gets puzzling the characters call a timeout and explain it. En fait son collègue critique assis à côté de lui, qui reste anonyme malheureusement, semblait bien meilleur que lui ( il le cite genre encore 2/3 fois dans son article, et c'est les points les plus intéressants ) Ah oui et la critique de Coming Soon pointait déjà les gros problèmes qu j'ai avec la majorité de ses films, mais pas Memento bizarrement. Mais bon je ferais un exposé perso quand j'aurai vu la bête. | |
| | | Tayelore Admin
Messages : 61203 Date d'inscription : 23/06/2008
| Sujet: Re: I N C E P T I O N de Christopher Nolan Ven 16 Juil - 13:11 | |
| C'est interessant ce que tu dis la, parce que si oui son ciné est parfois trés bavard et fait aussi oui pas mal l'expo,(mais, pas forcément toujours comme tu semble décrire, à mon avis) c'est tout à fait symptomatique de je pense etre, de ta part, pour une raison x, une mauvaise approche de son cinéma ( en réaction au buzz, a son succés ? Nolan ou pas, tu me semble en tous cas souvent en réaction d'un contexte buzz plus qu'autre chose.) en effet, comme ça je comprends que tu ne puisses ne pas aimer (en partie, j'y reviens).. et en effet , t'es pas le seul, c'est une critique qui revient chez certains.. Mais en ce qui te concerne, c'est assez curieux, parce que tu aimes des mecs qui utilisent d'autant plus ce genre de procédé que Nolan ( M. Night Shyamalan, par exemple, c'est flagrant dans une jeune fille dans l'eau par exemple, pour moi ) mais bon, apriori tu veux en reparler aprés Inception, Ok
Dernière édition par Tayelore le Ven 16 Juil - 15:51, édité 1 fois | |
| | | Tayelore Admin
Messages : 61203 Date d'inscription : 23/06/2008
| Sujet: Re: I N C E P T I O N de Christopher Nolan Ven 16 Juil - 14:51 | |
| premieres scéances ont commencé à minuit , et Les premiers échos spectateurs sont dithyrambiques. l'affluence serait monstre : - Citation :
- Im in NYC.
There were about 8 theaters in the area doing 1201am showings...one did a 325am showing!
ALL OF THEM WERE SOLD OUT
Merci à sickofsickness - Citation :
I know this isn't the thread for this, but my showing was SOLD OUT. Completely sold out. Amazing. | |
| | | Tayelore Admin
Messages : 61203 Date d'inscription : 23/06/2008
| Sujet: Re: I N C E P T I O N de Christopher Nolan Ven 16 Juil - 14:51 | |
| http://www.collider.com/2010/07/16/inception-review-christopher-nolan-leonardo-dicaprio/#more-38135 - Citation :
“True inspiration is impossible to fake,” explains a character in Christopher Nolan’s existentialist heist film Inception. If that’s the case, then Inception is one of the most honest films ever made. Nolan has crafted a movie that’s beyond brilliant and layered both narratively and thematically. It requires the audience to take in a collection of rules, exceptions, locations, jobs, and abilities in order to understand the text, let alone the fascinating subtext. Nolan’s magnum opus is the first major blockbuster in over a decade that’s demanded intense viewer concentration, raised thoughtful and complex ideas, and wrapped everything all in a breathlessly exciting action film. Inception may be complicated, but simply put it’s one of the best movies of the year.
Inception requires so much exposition that a lesser director would have forced theaters to distribute pamphlets to audience members in order to explain the complicated world he’s developed. During my first draft of this view, I realized I had spent three paragraphs simply trying to explain the plot. I will simply avoid this exposition and present the movie’s basic premise. Inception centers on a team of individuals led by an “extractor” named Cobb (Leonardo DiCaprio) who, through the use of a special device, construct the dreams of a target and use those dreams to implant an idea so that the target will make a decision beneficial to the individual who hired the team. To say that scratches the surface would be an insult to both scratches and surfaces. But since it takes Nolan about fifty minutes to set everything up, I hope you’ll forgive my brevity.
Why is it so difficult to explain the plot in depth? First, I don’t want to spoil you. Secondly, the film layers dreams on top of dreams to the point where a unique keepsake called a “totem” is required in order to inform a character as to whether or not he or she is still dreaming. Then you have people in particular roles like “The Architect”, “The Forger”, and “The Chemist” in order to pull off the job. Furthermore, dreams have rules: dying in a dream forces the dreamer to wake up, delving too deeply into a mind can cause an eternal slumber called “Limbo”, using memories to construct dreams is dangerous because it can blur the line between dreams and reality. In addition, intruding in the dreams of another will cause the dreamer’s “projections” (human representations created by the dreamer) to attack the intruders like white blood cells going after an infection. And these explanations only represent a fraction of the terminology, rules, exceptions, or details that are necessary for creating the world of Inception.
But it’s not a confusing movie if you provide it with your full attention. There are a lot of summer movies that ask you turn off your brain and enjoy the persistent-vegetative-state ride. Inception is not one of those movies. There’s a lot to take in, but the imaginative and thoughtful delivery of exposition keeps the viewer riveted despite the amount of information required in order to understand the premise, setting, and plot.
It tends to be the case that lots of rules create lots of loopholes. Filmmakers can use these to cheat and let audiences fill in the leaps of logics. But Inception always plays fair. It will twist your mind but it’s not a film built on twists. It’s a film built on possibilities and the boldness of pursuing those possibilities. On my first viewing, the film experienced a technical malfunction where a misplaced reel skipped the movie forward by twenty minutes and then played the scene upside down and in reverse. Inception had already sent the audience through such a strange narrative labyrinth that almost everyone in the theater wasn’t sure if something had gone wrong or if Nolan had just made another bold decision.
The film deserves, demands, and rewards repeat viewings, but from your first viewing you can grasp the events on screen and how they interact with each other as long as you force yourself to be an active viewer. But with set pieces so intricate, so jaw-dropping, and so breathtaking, you’ll find that there’s no exertion needed to stay focused. You’ll already be swept up in the whirlwind.
Inception features one of the best fight scenes of all-time. Take a moment to consider that: in the entire history of cinema, of every fight scene that has ever taken place, the one in this movie is among the best. Watching a fight without gravity is incredible. It’s not like in The Matrix where a character can defy gravity if they choose. The fight scene in Inception has no gravity to defy and Arthur (played by Joseph Gordon-Levitt), the team’s point man, has to figure out how to achieve his objective while fending off projections. I can only hope that someday in the distant future, when people with free time are on a space station in zero-gravity, they will re-enact this scene. In the meantime, Nolan’s spectacular visual effects will have to suffice.
With the exception of one set piece (which I’ll get to in a moment), the action scenes in Inception are spectacular. Visually lush and imaginative, Nolan transforms car chases into countdowns, fistfights into puzzles, and shootouts into…well, shootouts. There’s a mission on a snowy mountainside that doesn’t work as well as the other set pieces because there’s a poor sense of location, a lack of visual diversity, and sloppy editing. But that doesn’t really halt or hurt the film because Nolan brilliantly placed the car chase, the fistfight, and the shootout on top of each other. You would think this would cause action fatigue, but by cutting between three set pieces and having what happens in one set piece affect the others, the action climax of Inception isn’t exhausting—it’s exhilarating.
You can be the best action director around but you can only get so far if you lack characters worth caring about. With Inception, every character not only has a particular skill and task, but has a personality that mirrors their job description.
We learn about the characters of Inception not from long monologues about their past or even (with the exception of Cobb) delving into their dreams and memories. We learn about them by how they interact with each other. The small moments between Arthur and Eames, “The Forger” (Tom Hardy) indicate years of working on j tolerating each other on jobs but with no animosity between the two. Neophyte “Architect” Ariadne (Ellen Page) is a total jerk towards Cobb, but she’s the only one who’s willing to cut through his bullshit. Cobb’s relationship with his wife Mal (Marion Cotillard) is the heart of Inception. The interactions among the supporting characters are standard for a well-made action movie, but the relationship between Cobb and Mal is yet another reason why Inception stands apart.
DiCaprio will take some flack for playing a similar character to his one in Shutter Island from earlier this year. Both Cobb and Teddy Daniels have become separated from their families, suffer from unbearable guilt, and have a tough time handling the nature of reality. Here’s another similarity: DiCaprio is great in both movies. I wouldn’t worry about him getting typecast as tragic-figure-with-tenuous-grasp-on-reality-as-a-result-of-intense-guilt-and-regret.
Two of the film’s stars will (hopefully) find their careers at the next level after this movie opens. Their names are “Joseph Gordon-Levitt” and “Tom Hardy”. Gordon-Levitt has excelled at playing lost boys, tortures souls, and recently a charming male lead in (500) Days of Summer. You can now add “bad-ass blockbuster action star” to that list. Gordon-Levitt’s versatility is why I will be excited for any movie that lists him as one of its stars.
Hardy’s critically acclaimed performance in Nicolas Winding Refn’s Bronson brought him to Hollywood’s attention. His performance in Inception will bring him the attention of countries. He brings a light-hearted touch to the film and while the script forces other characters to remain serious, Eames takes a more laid back approach to the mind-heist game. But he’s not comic relief and he’s not around to comment on absurd circumstances. Like everyone in the cast, he’s there to help the team achieve their goal (although the script functions in such a way that you could see each character as a representation of a specific idea).
The only actor who’s a little shaky is Ken Watanabe who plays Saito, the team’s employer. His performance is great. He pulls off the impressive feat of being threatening without being menacing. The only problem is that Watanabe’s Japanese accent is so thick that it’s sometimes difficult to make out what he’s saying. In a movie where the dialogue is as delicately crafted as the rest of the film, it’s unfortunate to lose a few lines due to something as simple as pronunciation. And it’s only noticeable because everything in Inception is so finely crafted.
The physical scope of this movie is astounding. Worlds fall on top of each other, a freight train can burst onto a city street, hotels can lose all gravity, and everything that we know is impossible appears completely natural. It’s not enough to say that the cinematography is gorgeous, or that the sound design is sensational, or that this is one of composer Hans Zimmer’s all-time best scores. There aren’t “supporting” elements in Inception. Just as the film layers its narrative structure and thematic subtext, so it does with its technical elements. You will notice the cinematography and the art direction and the sounds and the score. It’s like hearing beautiful solos mixed together in a glorious anthem.
As you’ve probably guessed, when I said at the beginning of this review that Inception was the first movie in over a decade to mix breathtaking action with thoughtful subtext, I was referring to 1999’s The Matrix. The comparisons are inevitable. Both movies deal with the nature of reality combined with pulse-pounding set pieces that will be included in any action-scene highlight reel. But The Matrix is a freshman level course compared to the doctorate held by Inception, and it has nothing to do with how far special effects have come in ten years. It’s about taking multiple genres, settings, ideas, emotions, and questions and weaving them into a rich tapestry that will have folks talking long after the credits roll. But then you throw in those advanced special effects and you have a summer blockbuster that will blow your mind.
You’ve never seen anything like Inception, and you’ll want to see it again and again.
Rating: A | |
| | | Tayelore Admin
Messages : 61203 Date d'inscription : 23/06/2008
| Sujet: Re: I N C E P T I O N de Christopher Nolan Ven 16 Juil - 16:22 | |
| - Citation :
- 84 %
TOMATOMETER
How does the Tomatometer work Reviews Counted:156 Fresh:131Rotten:25 Average Rating:8.2/10 Bon vu le nombre de ctitiques ca devrait plus trop changer maintenant. Trés trés interessant ces retours globalement, positifs comme négatif. et je parle pas de qualité, mais de comment le film peut etre jugé comme un chef d'oeuvre, ou un quasi chef d'oeuvre ou encore etre descendu comme une sombre merde. aprés y a un entre deux qui parle "juste " de trés bon film, mais c'est ce qui revient le plus quand meme, à ce que j'ai vu | |
| | | Tayelore Admin
Messages : 61203 Date d'inscription : 23/06/2008
| Sujet: Re: I N C E P T I O N de Christopher Nolan Ven 16 Juil - 16:28 | |
| | |
| | | lepinpin Modérateur
Messages : 1557 Date d'inscription : 07/12/2009 Localisation : Spartaaaa!!!!
| Sujet: Re: I N C E P T I O N de Christopher Nolan Ven 16 Juil - 17:20 | |
| Je suis là Tay.et dégoûté.je peux plus y aller.si vous savez à quel point c'est dur de donner sa place dans ces conditions.j'ai eu du mal à lâcher mon billet au chanceux qui me remplacera.
Dernière édition par lepinpin le Ven 16 Juil - 17:45, édité 1 fois | |
| | | Tayelore Admin
Messages : 61203 Date d'inscription : 23/06/2008
| Sujet: Re: I N C E P T I O N de Christopher Nolan Ven 16 Juil - 17:43 | |
| Bah merde, qu'est ce qui s'est passé?
si ça peut te rassurer, j'y vais pas non plus du coup. | |
| | | lepinpin Modérateur
Messages : 1557 Date d'inscription : 07/12/2009 Localisation : Spartaaaa!!!!
| Sujet: Re: I N C E P T I O N de Christopher Nolan Ven 16 Juil - 17:50 | |
| Il s'est passé que plus de véhicule pour y aller ce soir. Le ciné en question est un peu loin.et évidemment mon ciné habituel qui fait en permanence des avant-premières (et même pour des films pourraves),ben là,rien!!!!!!! Je les hais | |
| | | Chanandler Bong Utilisateur
Messages : 6767 Date d'inscription : 02/05/2010 Localisation : au bar, en train de se taper une vodka martini !
| Sujet: Re: I N C E P T I O N de Christopher Nolan Ven 16 Juil - 17:54 | |
| m'etonne aussi qu'il y ait pas d'AP chez moi | |
| | | Elijah Utilisateur
Messages : 25031 Date d'inscription : 05/06/2010 Localisation : Spectre
| Sujet: Re: I N C E P T I O N de Christopher Nolan Ven 16 Juil - 18:10 | |
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| | | Tayelore Admin
Messages : 61203 Date d'inscription : 23/06/2008
| Sujet: Re: I N C E P T I O N de Christopher Nolan Ven 16 Juil - 18:16 | |
| Non, mais ce mec la est surement pas serieux. je comprends pas par contre pourquoi rotten en tient compte. que on veuille laisser la parole à tous, bien sur (et heureusement!) mais si il s'agit d'un mec qui la ramene juste pour dire des conneries.. ca manque de serieux tout ça. (bon le journal ou il bosse n'en parlons pas) aprés j'ai aucune preuve que le mec joue un role, il défend peutt etre comme j'ai luu une vision du cinééé, mais sans déconner
Dernière édition par Tayelore le Ven 16 Juil - 18:23, édité 1 fois | |
| | | Tayelore Admin
Messages : 61203 Date d'inscription : 23/06/2008
| Sujet: Re: I N C E P T I O N de Christopher Nolan Ven 16 Juil - 18:22 | |
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| | | Sawyer17 Utilisateur
Messages : 48 Date d'inscription : 07/07/2010 Localisation : Au cinéma
| Sujet: Re: I N C E P T I O N de Christopher Nolan Ven 16 Juil - 18:26 | |
| Dommage que vous ne puissiez pas y aller ce soir les gars! J'aurai voulu avoir vos avis dès la sortie En tout cas on va avoir le droit à une série de critiques dès ce soir. Et on va voir ce qui ressort le plus souvent. Par contre sur Rotten Tomatoes, çà descend de 1% par jour... | |
| | | Tayelore Admin
Messages : 61203 Date d'inscription : 23/06/2008
| Sujet: Re: I N C E P T I O N de Christopher Nolan Ven 16 Juil - 18:30 | |
| Non il descent pas de 1 prct par jour il était descendu a 81 et est remonté, et il descendra pas plus bas la. En meme temps, il a toujours une note superieure a Tdk (et de meilleures critiques sur celle qui le sont ) Ca ne veut rien dire cette histoire de pourcentage. | |
| | | Tayelore Admin
Messages : 61203 Date d'inscription : 23/06/2008
| Sujet: Re: I N C E P T I O N de Christopher Nolan Ven 16 Juil - 18:34 | |
| Ah non tiens, j'ai dit une connerie pour la note moyenne, autant pour moi.
Mais bon, vu comment certains l'ont déchiré a coté des critiques dythirambique d'autres, forcément d'un coup.
faut bien etre clair le film semble plus extreme que Tdk encore, c'est sur que ca ne peut que diviser plus. (on passe ceux qui veulent la peau de Nolan, a les lire) | |
| | | Sawyer17 Utilisateur
Messages : 48 Date d'inscription : 07/07/2010 Localisation : Au cinéma
| Sujet: Re: I N C E P T I O N de Christopher Nolan Ven 16 Juil - 18:36 | |
| Ah d'accord. Je n'avais pas vu qu'il était descendu à 81%. En ce moment il est à 83%. Par contre je n'ai toujours pas compris la différence entre le pourcentage et la note moyenne du film. C'est deux types de notations différentes?
En tout cas le 8,1/10, pour moi la note peut remonter encore un peu je pense, avec la sortie US aujourd'hui...A voir. | |
| | | Tayelore Admin
Messages : 61203 Date d'inscription : 23/06/2008
| Sujet: Re: I N C E P T I O N de Christopher Nolan Ven 16 Juil - 18:41 | |
| Tu as en fait d'un coté le pourcentage de critique positives de l'autre tu as la note moyenne que met un critique. tu peux trés bien mettre une note positive a un film de 5 ,5 sur dix a un fillm et allez sur du 100 prct de critiques positives et au final le film a 98 prct allez admettons et 6 de moyenne. Tu peux avoir un film qui a du 75 prct de bonnes critiques et avoir du 8 quelque chose (ca devient plus tendu cela dit ) tu vois? puis aprés sans compter que tu as des films sur rotten plus ancien qui ont été par 40 critiques, faudrait voir dans le détail, mais c difficilement comparable avec un film plus récent qui a plus de 200 critiques. - Citation :
- En tout cas le 8,1/10, pour moi la note peut remonter encore un peu je pense, avec la sortie US aujourd'hui...A voir.
Ou ca peut encore baisser, tu as eu des critiques assassines avec des notes abyssimale. y a une vrai division la | |
| | | Sawyer17 Utilisateur
Messages : 48 Date d'inscription : 07/07/2010 Localisation : Au cinéma
| Sujet: Re: I N C E P T I O N de Christopher Nolan Ven 16 Juil - 18:53 | |
| - Tayelore a écrit:
- Citation :
- En tout cas le 8,1/10, pour moi la note peut remonter encore un peu je pense, avec la sortie US aujourd'hui...A voir.
Ou ca peut encore baisser, tu as eu des critiques assassines avec des notes abyssimale. y a une vrai division la Oui c'est sûr J'aime pas quand un film divise comme çà. En tout cas merci bien pour l'explication. J'y vois plus clair! | |
| | | Tayelore Admin
Messages : 61203 Date d'inscription : 23/06/2008
| Sujet: Re: I N C E P T I O N de Christopher Nolan Ven 16 Juil - 18:54 | |
| Ben pourquoi t'aimes pas? tu sais que c'est signe aussi que le film est peut etre vraiment particulier. bcp de grands films ont divisé puiis la exagérons rien t'as une minorité, dont quelques troills, quelques mecs qui veulent la peau de Nolan, d'autres qui sont pas fans (ce qui est légitime) et d'autres qui ont été juste perdu par le truc. (et la j'ai envie de dire, faites un effort aussi les mecs..comme ca je vois pas de raisons de penser que le film en lui meme est incompréhensible) | |
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| | | | I N C E P T I O N de Christopher Nolan | |
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